søndag 25. desember 2011

.:jakke og bukse:.

Da er julaften overstått, og en kan vise frem det som har ligget og ventet på å komme ut på bloggen i en god stund! :D

Denne jakka fikk lille nevøen vår.
Oppskriften er fra Drops.
Jeg falt for den fra første gang jeg så den, og da jeg fikk vite at jeg skulle få en liten nevø, så kjøpte jeg garn og strikket i vei.

Mønsterstrikk og jeg går absolutt IKKE overens.
Dette var tredje forsøket. IK!
Første gangen var jeg ikke i tvil om at jeg måtte rekke opp.
Andre gangen var jeg drittlei, og bare lot det stå til.
Jeg hadde til og med festet alle tråder, men ikke sydd i knapper.

Så var det ei uke til jul.
Nei, jeg kunne ikke ha det slik det var.
Da var det bare å rekke opp alt sammen, løsne alle festede tråder, og passe på at jeg beholdt så mye lysebrunt garn som mulig, for jeg hadde nemlig ikke nok nytt garn i samme innfarging.

For en jobb!
Men, resultatet ble mye bedre enn det var, og da er jeg fornøyd!
Det er ikke perfekt, men det er brukbart. ;)

Buksa strikket jeg tidligere i sommer. :)

3 kommentarer:

  1. Det var eit herligt sett.....nydeligt.....:)

    SvarSlett
  2. Det ble veldig fint. Jeg er heller ikke venner med mønsterstrikk. Holder på med noen votter til min bror som jeg ikke rakk å bli ferdig med til jul. Han fikk et innpakket strikketøy i gave ;-)

    SvarSlett
  3. Syntes resultatet ble helt supert jeg! :)
    Har laget en slik en jeg , bare med rosa detaljer ;) og med hjelmlue. Går ikke så fort med meg da så jeg har fortsatt buksa igjen. Håper du har hatt en riktig fin jul! Klem!

    SvarSlett